Mých pár přátel a kamarádů dostane ode mne vzkaz, že se tam mají podívat, protože tam mám fotky vnoučka. Takže se tam podívají a stránky jsou opět dlouho nenavštíveny. Ani mne ani kamarády nevzrušuje, že můj web není vidět pro ostatní veřejnost, že může být napaden viry, či zákeřníky, nebo že není řádně spravován. U firemního webu by to však bylo osudné. Pro celou firmu. Pokud totiž není firemní web vidět, tedy myslíme stránky prodejní, nemůže si tu nikdo nic koupit, a tudíž nemá firma obrat. Takže ona být vidět musí. A o to se stará agentura SEO. Tato anglická zkratka určuje, kde bude web umístěn, a tedy potažmo i to, jak půjde vidět.
Což v praxi znamená, že bude někde nahoře mezi prvními, že ji host uvidí mezi prvními a že si ji tedy také vybere pro svou návštěvu. Tím se stává potencionálním zákazníkem. A pokud také nějaké zboží zakoupí, SEO splnilo svůj účel. Takže odborníci, kteří to s ním umí si na sebe rozhodně vydělali. Taková firma na SEO, ta musí mít ve svém středu specialisty, kteří naprosto přesně ví, co dělají. Musejí znát „co se zrovna nosí“ hodně obrazně řečeno a mít obrovský přehled. Pokud chtějí web udržet skutečně nahoře, musí jeho pozici neustále kontrolovat a nesmí přestat.
Protože pokud zaspí, web se propadne a firma přichází o výdělek, což je velmi špatně. Naučit se ovládat toto umění netrvá hodinu ani den. Jsou to týdny studia a pečlivé přípravy. Odborník, který pak roste například nikdy neslíbí zákazníkovi první místo, protože ví, že to v podstatě nelze zajistit. Může se to podařit, ale nemusí. Ovšem může slíbit, že bude web mezi prvními. Takže až budete příště vyhledávat na internetu nějaké zboží a uvidíte potřebnou stránku nahoře po vyhledávání, vězte, že je to právě výsledek SEO specialistů. Jsou to oni, kteří jsou hlavními aktéry této softwarové války mez webovými stránkami.